Hoppa till innehåll
Glöm inte att skicka in din aktivitetsrapport!
Glöm inte att skicka in din aktivitetsrapport!

Medlemsavgift till a-kassan

Medlemsavgiften är för närvarande 170 kronor per månad. Den används för att täcka kostnader för administration och en del av finansieringen av den arbetslöshetsersättning som betalas ut. Avgiften är densamma oavsett om du arbetar, studerar eller är sjuk.

Så kan du betala medlemsavgiften

Du kan välja mellan tre olika betalningssätt:

1. E-faktura

  • Anmäl e-faktura via din internetbank.
  • Fakturan skickas automatiskt varje månad och är redan ifylld med rätt belopp.
  • Observera: Har du redan fått en pappersfaktura måste du betala den som vanligt. E-faktura börjar gälla först efter det.
  • Om du har autogiro och anmäler e-faktura, avslutas autogirot automatiskt.

2. Autogiro

  • Avgiften dras automatiskt den 28:e varje månad (eller nästkommande vardag om det är helg).
  • Du anmäler autogiro enklast via Mitt medlemskap
    • Logga in
    • Gå till Min profil
    • Välj Ändra betalsätt
    • Kryssa i Autogiro och fyll i dina kontouppgifter
  • Du kan också anmäla via din internetbank eller skicka in en blankett.

Autogiroblankett

3. Inbetalningskort

  • Om du inte valt e-faktura eller autogiro får du ett inbetalningskort hemskickat varje månad, vanligtvis runt den 8:e.
  • Betalningen görs till bankgironummer 5130-8344.